سبد خرید

روش های تکنیکی مرور و جمع بندی

روش های تکنیکی مرور و جمع بندی

بسیاری از داوطلبان خیال می کنند نیاز به جمع بندی دروس ندارند. اما برای رتبه برتر شدن باید جمع بندی داشته باشید. مرحله ی آخر از برنامه مطالعاتی جمع بندی است و در ماه آخر انجام می شود. با جمع بندی می توانید تسلط بیشتری بر مباحث دروس داشته باشید و زحمات فراوان شما در دوران مطالعه کنکور از بین نخواهد رفت

خلاصه نویسی

 خلاصه نویسی فاکتور مهم و کارآمدی در دوران جمع بندی است. شما نمی توانید در ماه آخر به خلاصه نویسی تمام دروس بپردازید زیرا حجم مطالب زیاد است و این کار در زمان کم امکان پذیر نیست. خلاصه نویسی همانطور که در بالا اشاره شده است باید در هنگام مطالعه مفهومی دروس صورت گیرد. برای همه دروس اعم از عمومی و اختصاصی خلاصه نویسی تهیه کنید تا بتوانید در یک ماه آخر آن ها را بررسی کنید.

عدم یادگیری مطالب جدید

 شما باید در ماه آخر از یادگیری مطالب جدید خودداری کنید. زیرا نه تنها مطالب جدید را به درستی  یاد نمی گیرید بلکه نکات و مطالب قبلی را فراموش می کنید.شرکت در آزمون های جامع شبیه کنکور با شرکت در آزمون های جامع می توانید به تراز نهایی دست یابید و برای کنکور آماده شوید. شرکت در آزمون های جامع شبیه به کنکور که سوالات و شرایط کنکور را شبیه سازی می کنند، از روش های برتر جمع بندی و مرور به شمار می رود.

تحلیل آزمون ها

 حتما باید بعد از هر آزمونی به تحلیل آن بپردازید تا جمع بندی بهتری داشته باشید و در کنکور موفق شوید. سوالات را به سه دسته تقسیم کنید. دسته اول سوالاتی که به آنها پاسخ درست دادید. دسته دوم سوالاتی که به آنها پاسخ اشتباه دادید و دسته سوم سوالاتی که پاسخ آنها را اصلا نمی دانید.

تقویت نقاط مثبت

 نقاط مثبت شما از دسته از سوالاتی است که در آزمون ها به آنها پاسخ درست داده اید. این بدین معنا است که شما به آن مبحث تسلط کامل دارید و آن را به درستی یاد گرفته اید. مرور این دسته از تست ها باعث تقویت نقاط مثبت تان می شود.

بهبود نقاط ضعف

 نقاط ضعف شما سوالاتی هستند که در آزمون ها به آنها پاسخ اشتباه دادید. این سوالات به شدت بر روی تراز شما تاثیر منفی می گذارند. پس تا زمان باقی مانده به کنکور می توانید این نقاط ضعف را برطرف کنید.

تحلیل تست های بدون پاسخ

 سوالاتی که در آزمون های شبیه ساز کنکور به آنها پاسخ نداده اید نیاز به توجه و تحلیل بیشتری دارند. شما باید به مفاهیم پایه این تست ها مراجعه کنید و آن ها را با دقت بیشتری مطالعه کنید. این کار باعث یادگیری بهتر و رفع نقاط ضعف تان می شود.

بررسی سوالات مهم کنکور

 سوالاتی هستند که به دلیل اهمیت زیاد هر ساله در کنکور به شیوه های مختلفی مطرح می شوند. یکی از روش های جمع بندی برای کنکور، بررسی و تجزیه و تحلیل این سوالات است. شما می توانید در حل این سوالات مهارت بالایی کسب کنید و نسبت به دیگران در کنکور بهتر عمل کنید.

مرور مطالب خلاصه نویسی

برای آخرین مرحله و روزای آخر مانده به کنکور حتما مطالبی که خلاصه کردید را مرور کنید تا در جلسه کنکور مطالب از خاطر شما نرود.

دیدگاه‌ها ۰